Eduka kinnisvara müügiks või rentniku leidmiseks peab olema pildis seal, kus kliendid oma aega kõige rohkem aega veedavad – veebis. Tehnika plahvatuslik areng on saanud meie elustiili suureks osaks. Interneti ning sotsiaalmeedia areng on loonud piiramatud võimalused maakleritele ja arendajatele oma kinnisvara pakkumiste jagamiseks.
Digiturunduse eesmärgiks genereerida maakleritele kontakte, tekitada emotsioon oma potentsiaalses kliendis, et ta kujutleks end kui uue, varsti valmiva korteri omanikuna. Sihtrühmani ehk potentsiaalse kliendini jõudmiseks on oluline teha digiturundust plaanipäraselt. Ilma plaanita on suur tõenäosus, et raha läheb lihtsalt raisku ning ei jõuta piisavalt suure mahu klientideni. Uuringute kohaselt leidsid oma unistuste kodu interneti vahendusel lausa 92% klientidest. Seetõttu on digiturundus oluline tööriist uusarenduste müümisel, et miljardite veebis olevate inimeste seast leida üles potentsiaalne klient ja temas huvi tekitada.
Digiturunduse eelised võrreldes traditsioonilise reklaamiga:
- Väiksem kulu: Traditsiooniline reklaam (trüki- ja välimeedia, tele ja raadio) on tunduvalt kallim kui veebireklaam. Digireklaami puhul on võimalik kampaaniaid jooksvalt korrigeerida, mis võimaldab kulusid sihtrühmani jõudmiseks kokku hoida.
- Sihtrühmani jõudmine: Võrreldes traditsioonilise reklaamiga, kus on keeruline määrata kelleni reklaam jõuab, on digiturundusel võimalik suunata oma reklaami täpselt sihtrühmani: geograafiline paiknemine, vanus, sugu, sissetulek, huvid, jne. Nii saab kindel olla, et reklaam jõuab kindlasti potentsiaalse kliendini.
- Võimalus analüüsida: Digiturunduse suureks plussiks on võimalus koguda andmeid ning seejärel oma tegevuskäiku analüüsida. Reklaami analüüsides on võimalus näha, kui paljude inimesteni reklaam jõudis ja kui efektiivne see oli, milliste kanalite kaudu inimesed kodulehele jõuavad ning paljud maakleriga ühendust võtavad. See annab hea ülevaate investeeringust ja annab võimaluse vastavaid korrektuure ning muudatusi teha. Trüki-ja välireklaami, raadio ja tele puhul on info kogumine ning korrektuuride tegemine raskem, kui mitte võimatu.
Kõige efektiivsemad kinnisvara digiturundus kanalid:
- Sotsiaalmeedia (Instagram, Facebook, LinkedIn)
- Youtube
- Kinnisvaraportaalid
- Blogid
Kuidas alustada?
Kinnisvaraarendusele turundusstrateegia loomine algab potentsiaalse kliendi kaardistamisest ja projekti analüüsist:
- Kes on uusarenduse potentsiaalne klient?
- Mida hindab meie potentsiaalne klient kinnisvara soetamisel?
- Millised on projekti tugevused, mis potentsiaalsele kliendile korda võiksid minna (arhitektuur, asukoht, lisahüved)
- Milliste kanalite kaudu kliendini jõuame?
- Kuidas maksimaalse huvi tekitamiseks oma projekti inimestele esitleda?
Alati on mõistlik visata ka pilk konkurentidele, analüüsida nende tegevust, mida saaksid ise teisiti või paremini teha.
Bränding ja disain
Brändingu ja disaini puhul on oluline luua terviklik visuaalne identiteet, mis kajastub nimes, logol, veebilehel, sotsiaalmeedia kontodel ja sisus. Kindlasti mitte unustada ka veebireklaami ning trükiseid. Disaini loomisel tuleb mõelda arenduse kuvandile ning oma sihtrühmale. Oluline on potentsiaalse kliendiga samastuda ning esitleda kordaminevaid projekti tugevusi.
3D visualiseeringud
Tänasel päeval on saanud standardiks, et enne uusarenduse ehituse alustamist on enamus kortereid leidnud endale omaniku. Tegemist on olulise aspektiga, mida pangad hindavad arenduse finantseerimisel. Kinnisvara müümisel on oluline haarata tähelepanu, tekitada emotsiooni ning luua emotsionaalne side. Positiivsete emotsioonide edasiandmiseks on hea kasutada soojasid ning heledaid toone, fotodel perekonda pikniku pidamas või ema lapsega mängimas.
3D pildid ja animatsioonid on kinnisvara müügi oluliseks vahendiks klientide leidmisel, sest nad äratavad kliendis huvi ning loovad selge ettekujutuse lõpptulemusest, kui projekt on alles varajases disainiprotsessis.
Animatsioonid, virtuaaltuurid ja 360 kraadi panoraamid on viimasel ajal üha enam kasutust leidnud. Animatsioonide ja virtuaaltuuridega on võimalik teha hoonetest läbilende, annavad võimaluse avastada ning potentsiaalset klienti sinna kaasata. Vaatleja on justkui filmis, kus pargib auto ära, läheb mängib lapsega mänguväljakul ja seejärel läheb koju õhtusööki valmistama. 360 kraadi panoraamid annavad ideaalselt edasi korteri mahukust ja selle interjööri lahendusi. Need kogusid populaarsust Covid-19 kriisi ajal, kus maakleritel puudus võimalus kortereid näidata või avatud uste päevi korraldada. Kuna inimestele meeldib valikuid teha kodus diivanil istudes, on tegemist kindlasti suunaga, kuhu tänasel digiajastul liigume.
Koduleht
Tänasel digiajastul on müügi ja turunduse üks olulisemaid vahendeid kindlasti koduleht. Hea koduleht on see, mis tekitab inimestes emotsiooni ning huvi rohkem infot saada. Kodulehele tuleb suur tähelepanu panna, sest tegemist on peamise kanaliga, mis ühendab maaklerit ja potentsiaalset klienti. Huvi tekitamiseks peab kodulehel olema terviklik üldmulje ning kajastama projekti identiteeti. Emotsiooni loomiseks on olulised kvaliteetsed visualiseeringud, interaktiivsed korteriplaanid ja hinnatabelid. Koduleht peab olema lihtsalt ja mugavalt kasutatav. Kindlasti ei tohi unustada, et koduleht peab olema mobiilisõbralik!
Kui kodulehe eesmärk on potentsiaalses kliendis huvi tekitada, siis veebireklaami ja kodulehe optimeerimise eesmärk on inimesed sinu kodulehele juhatada.
Kodulehe optimeerimine: SEO (Search Engine Optimization)
Enamik inimesi klikib googles esimesel lehel paiknevatele tulemustele, 99% inimestest ei külasta järgmiseid lehekülgi. Kindlasti oled kuulnud algoritmidest, mis löövad laineid sotsiaalmeedia platvormidel. Ka Google on välja töötanud algorütmid, mille põhjal annab ta igale kodulehele hinnangu ja järjestab otsingu tulemused. SEO eesmärk on luua eeldused googles orgaaniliselt kõrgele tõusmiseks. Kodulehe optimeerimine algab õigete märksõnade valikust, heaks tööriistaks sel puhul on näiteks Google trends. Lisaks on tänu SEO võimalik saada andmeid, et teha turunduslikud korrektuurid.